Kronosz ukrán lopakodó tengeralattjáró

  

Kronosz - Ukrán lopakodó minitengeralattjáró


Forrás : Internet - Media - X - Ai Készítette : Borsi Miklós Forrás : https://borsifeleukran.blogspot.com/2025/03/kronosz.html
A "Kronosz" egy ukrán mérnökök által tervezett, hibrid hajtású tengeralattjáró, amelyet az Egyesült Arab Emírségekben (EAE) fejleszt a Highland Systems nevű cég. Bár eredetileg kereskedelmi és mentési célokra készült, a 2022-es orosz invázió hatására a fejlesztői katonai célokra is alkalmassá tették. 
Főbb jellemzői: 
  • Kialakítás: Futurisztikus, hidrodinamikus formája, amelyet a manta rája ihletett. A speciális kompozit anyagból készült hajótest csökkenti a radarjeleket, így lopakodó képességekkel rendelkezik.
  • Teljesítmény: Képes 50 km/h sebességgel haladni a víz alatt, a felszínen pedig akár 80 km/h-val is. Maximális merülési mélysége 250 méter.
  • Hajtás: Hibrid rendszere (dízelmotor és elektromos hajtás) lehetővé teszi, hogy 54 órán keresztül üzemeljen, vagy 18 órán át csak akkumulátoros üzemmódban.

A cég márciusban, Abu-Dzabiban az IDEX-2023 nemzetközi védelmi vásáron mutatta be az első működőképes, teljes körű Kronos prototípust (37.-k)
 
Leonardo cég torpedóival és távirányítóval van felszerelve 
Alap változatban civil feladatokra alkalmas
- Naval War College - minősítette
- US Naval Institute - minősítette
Fő tervező : Alekszandr Kutnyecov ukrán tervező
Kivitelező : Highland System - kézzel építették
Tulajdonság:
- szélesség 7,432 m
- hossza 9.025 m
- magasság 2,089 m - tömeg : 10.000 kg - teherbírás : 3.000 kg - úszás esetén - ülőhely : 1 + 10 - hibrid hajtáslánc dízelgenerátorral és 1200 lóerővel, egy villanymotorral, amely a vízsugaras meghajtórendszert hajtja meg. 
- sebesség a felszínen 80 km/h,
- sebesség víz alatt – 50 km/h.
- Az üzemi mélység 50 láb/15 méter, maximális mélység 820 láb/250 méter. A hajótestet  külső és belső felületén speciális (szabadalmaztatott) kompozit anyag borítja. 

Ennek az anyagnak kettős célja van: hőszigetelőként m
űködik, valamint elnyeli az ellenséges szonárok által kibocsátott jeleket.

Mozgás közben ez a tengeralattjáró nem hoz létre kör alakú örvényeket. Ennek köszönhetően a tengeralattjárónk valóban nem feltűnő, és nehéz lesz látni a víz alatt.

- A víz alatt töltött idő:
- akkumulátoros üzemmódban 36 óra,
elektromos meghajtás - töltési idő 1.5 óra
- generátor üzemmódban 18 óra
- hibrid üzemmódban 54 óra.



- 1 vezető 10 személy

- sebesség 27 csomó
- víz felszínen 19 láb hullámon átnavigál
A megrendelő - ha már katonaságról beszélünk - számos feladatra funkcionális megoldást kap, egy teljes értékű független hajót, amelyhez nincs szükség szállítóhajóra, és használható emberes és pilóta nélküli mód.
Harci változata hat Black Scorpion torpedót hordoz, amelyeket az olasz Leonardo cég gyártott.
A tengeralattjáró mindkét oldalán három egység található ezekből a lövedékekből. A Black Scorpion - súlya 20 kg (44 font), - hosszúság 1,10 méter - átmérő 127 mm A célpont effektív találati hatótávolsága eléri a 3 km-t (akár 1,9 mérföldet)
Kívülről hosszú állatkoponyának tűnik, amely simán hátgerinccé alakul, és hosszú farokká fejlődik, ahogy a két szárnyával összeforr.
A két szimmetrikus oldal hosszú szárnyakká alakul át a jobb és a bal oldalon, amelyek mindegyike csűrővel van felszerelve.
A repülőgépekhez hasonlóan ezek a vezérlőfelületek megváltoztatják a szárny alakját, lehetővé téve a jármű számára, hogy helyben(!) forduljon.
Ez az aerodinamikai profil növeli a hajó sebességét.

A pilótafülkének nincs ablaka.
Az éjjellátó kamerák és a 360 fokos látószögű kamerák amely "digitális üveg" laposképernyőre vannak vetítve.
A tengeralattjáró két szonárral is fel van szerelve, VLF, WHF, UHF kommunikációs rendszerekkel. 

Emellett a tengeralattjárónak van egy új elektronikus periszkópja, amely lehetővé teszi, hogy a tengeralattjáróban tartózkodók mindenki láthasson mindent, ami a felszínen történik

Az IDEX-2023 kiállításon, amely február 20-án kezdődött az Egyesült Arab Emírségekben, az ukrajnai fejlesztőcsapat által alapított Highland Systems cég először mutatta be a futurisztikus, lopakodó "Kronos" tengeralattjáró prototípusát.
Highland Systems cég vezetője : Olekszandr Kuznyecovval 

 Nagy a piaci érdeklődés a kiállítás után

Első vásárlók, egyikük Szaúd-Arábiából származik; azt tervezi, hogy a Kronos tengeralattjárót fővezetékeken való munkára fogja használni: karbantartást, ellenőrzést, a szükséges rakomány és búvárok célba szállítását. 

A következő megrendelések már más országok katonáitól érkeznek. Elsősorban a tengeralattjárónk érdekli őket, mint egy pilóta nélküli platform, amely nagy hasznos teherbírással rendelkezik, és különféle típusú fegyverekkel, például Leonardo könnyű torpedóival felszerelhető.,

Highland Systems mindössze hét mérnökből áll, akik mindannyian Ukrajnában dolgoznak különböző, védelmi vonatkozású munkakörökben. „Van egy csapatszakértőnk, aki Moldovából érkezett. Egy srác még Üzbegisztánt is. Mindannyian ismerik például a hegesztést, és mindegyikük más-más szakterülettel rendelkezik. A következő Kronos tengeralattjáró megépítését 3D nyomtatók széleskörű felhasználásával tervezik, a teszteket az Egyesült Arab Emírségek haditengerészetének képviselőinek részvételével végezzük. https://youtu.be/jf5_dU78ZyE https://youtu.be/pbAOAnnSTQI
https://youtu.be/DINNfsbg108

https://t.me/defenseexpress_ua/2366














 

  
 

 

 

 

 


 




 





 



 


 

 





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Új Területek - Új Régiók valósága Lezárva 2024.01.

Kijevi Rusz

Népek Barátsága Arch lebontása